© copyright s.v.Tivoli

Tivoli 2 - Nuenen 5 3-1

Door onze redacteur Pascal Janssen

Lest best...

We hebben het seizoen goed afgesloten. Een enerverende wedstrijd werd mede door de beste wedstrijd van het seizoen van Mike winnend afgesloten. In het begin had Nuenen enkele grote kansen maar Mike stond zijn mannetje en de Nuenenaren schoten niet met scherp. Daarna begon voor onze spitsen een wedstrijd in de wedstrijd. Namelijk wie wordt er topscorer van ons team en van de club. Vele kansen resulteerde in voor elke spits een goal voor de thee. Zowel Marc als Robke schoot eenmaal raak uit een van de vele aanvallen. Toch bracht Nuenen de spanning terug in de wedstrijd en scoorde uit een rebound via de lat. Onze verdedigers letten niet op en Mike was kansloos. Na de thee stonden wij continu onder druk en Nuenen had wel 8 corners op rij. Dekkers kopte er in zijn laatste wedstrijd bij ons nog heel wat weg, ook Fredje, die ons toch niet kan missen, werkte er wat weg en Mike bleef onvermurwbaar. Hij stompte, bokste en tikte de gevaarlijke voor-, en inzetten weg. Een overtreding binnen onze 16 werd niet bestraft en Marc kroonde zich via de direct daaruit volgende tegenaanval tot clubtopscorer. Hij ging alleen af op de keeper, omspeelde die en trof het lege doel. Guillaume had liever gezien dat die laatste bal was breedgelegd op Robke. De buit was binnen maar Mike liet zich nog eenmaal gelden en stopte een goed ingeschoten en terechte penalty, de held! Dekkers kreeg zijn publiekswissel en na het laatste signaal waren er bloemen en bioscoopkaartjes voor hem en onze wasdame. Na een pilsje op het gras werd er gedoucht en konden we ons opmaken voor de barbecue waar iedereen zich al op verheugde. Gezuip en gezwets, brekende gezichten, gloeiendhete firestarters opvangen en kinderen met je rooie ballen voor de gek houden waren daarbij aan de orde. En het bleef nog lang onrustig. Jongens, bedankt voor een mooi jaar want de sfeer bleef goed. Ook mijn dank aan El Grande en ik kijk nu al uit naar het komende seizoen met mijn inzet op het middenveld. Maar eerst nog het weekendje Ardennen.